İBRANİCE KONUŞMA KILAVUZU – II

1.     BÖLÜM

 

GÜNLÜK İFADELER

 

/k

ken

Evet.

 

al

lo

Hayır.

 

? hz hm

ma ze

Bu nedir?

 

? <v hz hm

ma ze şam

Şu nedir?

 

rdsb

beseder

Tamam

 

tmab

be emet

Gerçekten.

(Gerçekten mi?)

 

hvqbb

bevâkaşa

Lütfen.

 

hdwt

toda

Teşekkürler.

 

hbr hdwt

toda raba

Çok teşekkürler.

 

 

rbd al lu

al lo davar

Birşey değil.

 

yl jlst

tislaH li

Afedersiniz! (erkeğe hitaben)

 

yl yjlst

tisleHi li

Afedersiniz! (kadına hitaben)

 

rufxm yna

ani mitzta’er

Üzgünüm!

 

udwy al yna

ani lo yodea

Bilmiyorum. (erkek)

 

tudwy al yna

ani lo yoda’at

Bilmiyorum. (kadın)

 

bvwj yna

ani Hoşev

Sanırım. (erkek)

 

tbvwj yna

ani Hoşevet

Sanırım. (kadın)

 

? bvwj hta hm

mâ atâ Hoşev

Ne düşünüyorsun? (erkeğe)

 

 ? tbvwj ta hm

mâ at Hoşevet?

Ne düşünüyorsun? (kadına)

 

? hml

lamâ

Neden?

 

al hml

lamâ lo

Neden olmasın?

 

? jwfb hta

ata batuaH

Emin misin? (erkeğe)

 

 

? hjfb ta

at batuHa

Emin misin? (kadına)

 

rdsb hz

ze beseder

Tamadır. İyidir.

 

yadwb

bevaday

Kesinlikle.

 

ylwa

ulay

Belki. Olabilir.

 

jfb

beta

Tabii ki. Elbette.

 

yrvpa hz

ze efşâri

Mümkün.

(Bu mümkün mü?)

 

bwvh al hz

ze lo Haşuv

Sorun değil.

 

! twryhz

zehirut

Dikkatli ol!

 

! hart

tir’e

Bak! (erkeğe)

 

! yart

tir’i

Bak! (kadına)

 

! umvt

tişma’

Dinle! (erkeğe)

 

! yumvt

tişme’i

Dinle! (kadına)

 

ibranice.forumup.com

mahirunsal@gmail.com 

~ tarafından M.U Mart 27, 2007.

75 Yanıt to “İBRANİCE KONUŞMA KILAVUZU – II”

  1. ibranice öğrenmeme yardım ettiğiniz için teşekkürler müslüman ve türküm ama museviler ve ibranice de ilgimi çekiyor ve musevileri çoook seviyorum

  2. ya birşey sorcam, sıfırdan ibranice öqrenmek için hanqi kaynakLara başvurmam qerekiyor? bildiqiniz kitapLarı söylerseniz sevinirim. çok teşekkürler..

  3. bende musevileri çok seviyorum yardım ettiğiniz için teşekkür ederim :))

  4. ben cok arastırdım ama maalesef türkiyede ibranice kaynaklarla cok karsılasamadım eger bulursanız insanlık namına adresime gonderiniz saygılarımla….

  5. ibranice kurslari her blok basi inglizce kurslari gibi degildir ogrenimi cok zorlu vede uzundur ana diliniz gibi konusmak yaklasik 5 ila 10 yil arasinda degisir sadece bu siteden ogrenmek imkansizdir ama Israil e giderseniz,gidiceginiz zaman bu belli komutlar size cok yardimci olabilir ama daha fazla birsey beklemeyin zaten dusuncem bu sitenin hazirlanisindada ibraniceyi topyekun ogretmek gibi bir derdi yoktur.

  6. arkadaslar bu dunyada az kalmis diller genelde dikkatimi cekmistir dil calisirim kendi basima ama ibranicede cok degisik bir dil ilgimi cekti daha buyuk kaynaklar bulabilirsem sizlerle paylasabilirim…

  7. eski bir dilin ve yaygın olmayan bir dilin böylesin esevilmesi ve öğrenilmek istenilmesi bence çok güsel bişe siezde çok teşekkür ediyorum

  8. Shalom

    Be ‘emet, ibranice dili benimde ilgimi çekiyor. Bende Türküm ve elhamdülillah müslümanim ama ibrai diline ve yahudi kültürüne çok ilgi duyuyorum. Keske dünyada herkes bizim gibi düsünse. Bu site süper! Toda raba :)

  9. ibranice sözlük aradım uzun zaman bulamadı, bırakmıştım aramayı kazara bi göz atıyım dedim ve burası ile karşilaştım. çok güzel bir site. toda roba :)

  10. Ben ibranice öğrenmek istiyorum ama nerede nasıl öğreneceğim bilmiyorum…

  11. siz ilk kendi kültürünüzü öğrenin sonra musevi kültürünü öğrenin çok zengin kaynakları olan Türk kültürü Dururken ndn musevilik iyi düşünün tarih bilincine warın sonra yolunuz açık olsun

  12. Ben çalıştığım yerde misafirlerimize kendi dillerinde iyi akşamlar,hoşgeldiniz,nasılsınız,afiyet olsun vede yine bekleriz;
    gibi iyi niyet dileklerinde bulunmaktan büyük keyf almaktayım.
    Çünki hemen hemen her ülkeden gelen misafirlerimize kendi dillerinde hitab ettiğimde hoşnut olmaları benide mutlu ediyor.
    Sizden ricaam ibranice olarak nasıl sesli bir şekilde musevii misafirlerimize hitaab edebirim.Şimdiden teşekkürler.
    Sevgi vede Saygılarımla:Yetiş Çetiner İst.

  13. Yeniden merhaba.konuşma klavuzundan aradıklarımı buldum.
    Afiyet olsun cümlesinide yazabilirseniz çok sevinirim.
    Şİmdiden Teşekkürler.
    Sevgi vede Saygılarımla Yetiş Çetiner:İst

  14. bence çabuk öğrenin çünkü ibrani olupta konuşacak kimse kalmıyacak..ALLAH onları naletledi..onların sonu yakındır..ALLAH kendi yarattığını nasıl naletler işte bunlar böyle bir ırk ki kendilerine gönderilen peygamberleri bile öldürmüşlerdi..ALLAH laneti onların üzerine olsun…Eğer bir musevîler öldürülecekse ne gerekiyorsa yaparım..ama onları ben öldürmem çünkü öyle bir ırk için deymez….Allah ın laneti onların kökünü kazıdığı zaman en son bir musevi kalacak ve kayanın arkasına saklanacak kaya dile gelip yalvaracak ve musevi benim arkamda gelin öldürün dicek….Allah için gaza olursa gözümü kırpmadan giderim..AMİN…

  15. müslümanım ama dinler arası kardeşlikten yanayım.israil ve yahudiler ilgimi çekiyor

  16. Atalarım israilden gelme ben türkiyede büyüdüğüm için bilgi sahibi değilim.museviliği din açısından nedir ne değildir merak ediyorum.bu konuda kitaplarınız varsa okumak isterim museviliğe karşı ilgim var.Teşekkürler.toda raba

  17. ibranice öğrenmek istiyorum.yardımcı kaynak bulamıyorum.yardımcı olabilirmsnz?

  18. türkçeden ibraniceye latin harflerle sözlü ge ihtiyacım var türkiyede ve ya telaviv de temin edecegim bir yer varmı bildirirseniz sevinirim teşekkürler

  19. yahve yıre

  20. samı dıllerının atası ve kendısı olan ıbranıceyı özellıkle tevrat ıbranıcesını ögrenmek bılmek ve.ve rabbımızın bızlere seslendıgı orjınal sozlerı vakıf olmak ne mutluluktur.daha detaylı bır sıte olması dılegıyle

  21. şalom,ani zeynep.naim meod.aslında müthiş bir hevesim var ögrenmek istiyorum .ama yeterli gelmiyor arkadaşlar.daha geniş kapsamlı egitim verilebilse ögrenecegim toda raba

  22. şalom,ani zeynep.naim meod.aslında müthiş bir hevesim var ögrenmek istiyorum .ama yeterli gelmiyor arkadaşlar.daha geniş kapsamlı egitim verilebilse ögrenecegim toda raba beva kaşa

  23. seyag lahohma şetika

  24. suat furat beyefendi anlamınıda yazarsanız çok mutlu olurum toda

  25. yanlısım yoksa bılgelıgın muhafızı sessızlıktır gıbı .olmalı
    yanılıyormuyum

  26. baruh ata adonay eloenu meleh aolam şeasa li kol tsorki. kutsalsın sen tanrımız evrenın kralı butun ıhtıyaçlarımı karsılayan …..AMİN.

  27. betayavon

  28. betayavon (afiyet olsun)

  29. ben de turk ve muslumanim israil de yasiyorum ibranice yi cokiyi bilmesem de arzu ettiiniz kelimeler icin yardim ci olabilirim mi rotse lomet ivrit ani po yomtow

  30. çok teşekkür ediyorum çbeni çok mutlu ettiniz.ani zeynep sizinle herzaman sohbet etmek ve sizden yardım almak çok hoşuma gider.

  31. günlerdir kendimi geliştirmeye çalışıyorum yeterli bılgim yok yardımlarınızı bekliyorum ttttt

  32. mi rotse lomed ivrit ani po yomtow ttttt anlamı nedir toda raba

  33. ibranice öğretmek istiyorum yardim edebilirim demek istemiş zeynep

  34. toda raba kosse sizde yardımcı olabilirsiniz

  35. sefarat dilinimi ögrenmeliyim ayrıca nette sitede sevivon.com daki alfabeyimi ögrenmeliyim şu andaki yazı dili bumu kosse

  36. sevivon.com da ki modern basit ibranice rahatlıkla öğrenebilirsin.Zeynep

  37. çok teşekkür ederim bende yeni keşvettim kosse

  38. yinede yardımlarınızı bekliyorum kosse toda raba

  39. ne tür yardım bekliyorsun yada hangi amaç ile ibranice öğreniyorsun zeynep onu sorayım?

  40. neden hep aynı soruyla karşılaşıyorum .evet haklısınız standart ing,alm,spaniş olabilirdi.biraz sıra dışıyım türküm müslümanım sadece hayatımı renklendirmeye çalışıyorum kossi

  41. siz nerde nasıl ögrendiniz yoksa anadilinizmi

  42. bana önerebileceginiz bir sölük yazıp okumak için bir alfabe var mı .aslında yavaş yavaş anlamlarını bilmeden ögrenmeye başladım bazen bazen harfleri okurken kafamda netleştiriyorum bazende arap saçına çeviriyorum

  43. sözlük

  44. rabbin insanlarla konuştugu ilk lisan.aslında onda bir parça sütlaç yerken aradıgınız tarçın yavanlıgı olmayan insanı bir dil telaffuz sami dıllerının ortak özellıgı ahenk latıflik zerafet batı dıllerınde bulamayacagınız iyi olan herşey .

  45. ben artık okumaya başladım hatalarım oluyor ancak her geçen gün daha iyi oldugumu sanıyorum.fakat artık ankamlarını ögrenmem gerek ve sürekli biriyle konuşmalıyım çevremde kise yok.ayrıca ben sevivondan ögreniyorum ordaki dualardan ama bu hiç yeterli degil ne yapmalıyım .

  46. suat furat bey ben okumaya başladım ama kiminle konuşup ileleticem tıkandım kaldım

  47. ben şuanda dini metinlerde kullanılan yazı şeklini okuyorum.noktalama işaretleri olmayan yazılazı okuyamazmıyım dogru sesler çıkmayabilir nasıl olacak kafam karıştı toda raba

  48. bakınız saygıdeger kız kardeşim.dını metınlerı okumak yada okumayı ıstemek guzelde.dını metınlerı gundelık kullanılan ıbranıce gıbı algılayıp okumak ne derece dogru olur bılemıyorum.işdatlut işdatlut işdatlut.gayret gayretgayret.meyvalarını alırısın .selamet uzerıne olsun

  49. neyse ukalalıkda yapmak ıstemem haddımı bılırım yınede selamet senle olsun

  50. isfilu haseday korete beriti ale zevah

  51. suat bey anlatamadım galiba elimde başka birşey yok ulaşabilecegim kişiler vebana egitim verecek kimse yok ayrıca günümüz ibranicesini tabiki ögrenmeye çalışıyorum siz biliyorsunuz söyleyin bakalım şimdiki yazı dilini nasıl ögrenicem

  52. ayrıca sabah sabah çok güzel moral verdiniz teşekkürler biraz destek ha ne dersiniz

  53. mahir ünsal bey çok teşekkür ediyorum.samimiyetinize sıgınarak kitabın çıkmasını bekliyorum.çok heyecanlıyım başaracagıma inanıp desteginiz içide ayrıca toda raba

  54. moralınızı bozduysam özür dılerım.saygıdeger kız kardeşim.lakın .ben ıbranı dılını ögrenmek ve tevrat ibranıcesını aynı zamanda yazılanların yazınsal degılde düşünsel manada anlamını vakıf olmak için.epey zaman verdım ve hala bır arpa boyunu gecmış degılım.yanı gayret ve sabır demek ıstedım kalbınıze elem verdıysem lutfen benı affedınız.selametle efendım.

  55. hocam bende ,öncelikle özür dileyerek ,din adamı,degilim sadeceyıllardır.dinler tarihini okuyarak merak ettigim özel bir sempatimin oldugu bir toplumun dilini ögrenme coşkusunu yaşıyorum .heyecanımı maruz görünüz amacım bu .teşekkür ederim .allah yardımcımız olsun .suat beyefendiye

  56. ki yemineha peşuta lekabel şavim

  57. Aava Ehad

  58. KI BENDE DIN ADAMI DEGILIM BASIT BIR LISE MEZUNU ESNAFIM

  59. ben çok koyu bir türk milliyetçisi vede koyu bir müslümanım 3 yıl önce israil kosher mutfağında çalıştım o günden itibaren ibranice çok ilgimi çekio çat pat bişiler biliyorum ama ii derecede öğrenmek istiyorum todaraba

  60. MILLIYETCI MUSLUMAN OLMAKLA
    IBRANICE ÖGRENMEYI ISTEMENIN ARASINDA NASIL BIR BAGLANTI VAR.BUNLAR ENGEL DEGILKI…..ŞAŞIRDIM

  61. Siyasi ve Dini içerikli yorumlar devam ederse önce yorumları, sonra da siteyi tümden sileceğim. İlgilenenlere hürmetle bildiririm.

  62. ben anı zamanda kabalist olma yolunda ilerliyorum ama musevilerin dinleriyle ilgilenmiyorum sadece alfebetik ve gramer bilgileri için burdayım umarım öğrenirim bir şeyler. ulay kabbalah
    I LOVE KABBALAH

  63. ŞALOM ani hanukkah ibranice ögrenmek emek ister. tevratı ibranicesinden okumak çok güzel bi davranış ve bu yolla ibranice ogrenmek uzun ve zahmetli olur ama buna değer eski kitap satıcılarından artık ibranice tevrat bulabiliniyor.yada kodesh.snunit.k12.il/ – 20k adresinden tevretı sesli okuyan ses kayıtları bile var, site tamamen ibranice ama yinede siz sitedeki her yeri açın bişeyler bulursunuz çok işinize yarayacak. başarılar diliyorum. önünüzde uzun bi yol var, allah yardımcınız olsun. bu arada ben azerbaycan yahudisıyim. dedelerin türkiyeye azeri-ermeni savaşı yıllarında kaçmışlar. o gün bu gün dür türkiyedeyiz. lehitraot soşçakalın arkadaşlar.

  64. http://kodesh.snunit.k12.il adresi unutmayın

  65. internetten israil radyosu indirebilirsiniz adres http://israelradio.lihi.co.il buda kulak aşinalığı için

  66. yine ben HANUKKAH arkadaşlar bir de şu adres var ki http://www.turkey.co.il israil – türkiye türkçe forumdur. arkadaşlar ,kalın sağlıcakla

  67. şalom at son zmnlarda ibaniceye merk saldım öğrenmeyi çok istiorm bu siteyi buldm ve öle anlmaya çalışıorum tammamen öğrenmk ve artık konuşmka istiorum bunları nasıl bişkilde telafz edebilirm ben yardımcı olabilrmisinz

  68. ibranice öğrenmeye alef-beyt ile başlayın türkçe seslerle hemen hemen aynı şekilde söyleniyorlar. sonra yavaş yavaş okumaya geçersin benim yukardaki verdiğim adresler sana yardımcı olacaktır bunları bi dene kolay gelsin önünde uuuuzzzzuuuunnnn bi yol var lehit hoşça kal

  69. arkadaşın biri demiş doğrudur.onlar lanetlenmiş.ama dünyaya bakın en seçkin millet kim.kime sadece 2 tane peygamber gelmiş?hangi millet dünyanın en zeki insanları?bu soruların hepsi yahudiler.onları çok kötü görmeyin.size bir olay anlatayım.yaşanmış bir olay.ikinci dünya savaşı yıllarında yer avrupa.yahudiler öldürülüyor.bir yahudi ailesi de bu olaylardan kaçmaya çalışıyorlar.kenti terkediyorlar.çocuğun anne ve babası askerler tarafından yakalanıyor.çocuk ise kaçıyor bir köye sığınıyor bu köy müslümanları köyü ve bir dede cocuğu saklıyor askerlerden.aradan zaman geçiyor.savaş bitiyor.cocuğu bulanlar dedeye bir kağıt veriorlar ve ibranice bişeyler yazıor.dede tabi anlamıyor ve evin bir kenarına o kağıdı koyuyor.dedenin de bir oğlu var.dede ölüyor bi zaman sonra.dedenin oğlu da bir zaman sonra evleniyor.ve bir kız cocuğu oluyor.aradan bir zaman sonra cocuğu hasta oluyor.çok ağır bir hastalık.tedavi olması lazım ama hastaneler çok para istiyor.sonra kızın babası evi satmayı bile düşünür evde eski eşyalara bakarken bi zamanlar dedeye üzerinde ibranice yazılan kağıda gözü ilişir.gidip bir antikacıya satmayı düşünür.antikacıya gider.antikacı ilk defa böle birşey görmüştür.telefonla ilgili yerlere haber verir.israil büyükelçileri gelir.sonra o kağıdı israil devleti alır bakar.sonra hasta olan kızın bütün hastane masraflarını karşılarlar aradan neredeyse 30 40 yıl geçmesine ragmen.baba merak eder o kağıtta ne yazıyor die sorar.yetkililer şöle der o kagıtta savaş sırasında yahudilere yardım eden insanlara dagıtılmıştır.

  70. ibranice ogrenmeyı ıstıyorum uzun yıllardır…ama ogreecek ne bırını bulabıldım nede bır yer bulabılıstım…bu hızmet ıcın tesekkur ederım…ii derecede bilenlerden konusarak ogrenmek ısterım cunku bır dılın en ıı ogrenme yontemı bu olduguna ıanıyorum..tabı egıtımını almadanda olmaz…zamantakipcisi@hotmail.com

  71. khag molad sameakh

  72. sevdigim bana ben sevdiğime aitim nasıl ibranıcede yazılır ögrene bılırmıyım

  73. arkadaşlar size yardımcı olayım .google mepste haritalarda israili bulun şehir isimleri ibranice okunuşu ve yazılışı size yardımcı olacak ben ordan anlamlarını bilmeden okuyorum tavsiye ederim

  74. assalamualeyküm küllü müslim ene vildan min istanbul min diyarı ahsen ibranice öğrenmeyi çok istiyorum dil ögrenme kabiliyetime dayanarak burdayım telaffuzu ilginç arapça gibi mükemmel olmasada benzeşiyo.kolay sanırım..inş.müslümanın ilim tahsil etmesi ve yerinde kullanması düsturuyla çaba sarfedicem herkese kolaylıklar..

  75. 2.Cİ DERS NE ZAMAN YAYINLANACAK ?

Yorumlar kapalı.

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 46 takipçiye katılın

