İbrani Alfabesi

İbranice kendi alfabesini kullanmak suretiyle ve sağdan sola yazılır.

Harf

Harfin adı

Okunuşu

Türkçe Karşılığı

א

alef

a, e, o,

-

ב

bet, vet

b, v

baba, vadi

ג

gimel

g

göz

ד

dalet

d

dede

ה

he

h

hava

ו

vav

v, o, u

vadi

ז

zayin

z

zeytin

ח

het

h

Türkçe’de bulunan H sesinden daha kuvvetli, hırılıtılı bir sestir. Almancadaki ch sesi gibi.

ט

tet

t

tavşan

י

yod

y, i

yedi

כ

kaf, haf

k, h

kara, hayır

ל

lamed

l

limon

מ

mim

m

mavi

נ

nun

n

niyet

ס

sameh

s

sarı

ע

ayin

a, e, ‘

-

פ

pe, fe

p, f

para, fare

צ

tsadi

ts

T ve S sessizleri birleşik olarak okunur. Fatsa sözcüğündeki gibi

ק

kof

k

kadın

ר

reş

r

renk

ש

şin, sin

ş, s

şişe, sis

ת

tav

t

temiz

İbrani Yazısında bazı harfler kelimenin sonuna geldiğinde farklı yazılırlar, bu harfler sofit olarak bilinirler:

Kelime Başında ve Ortasında

Harf

Kelime Sonunda

כ

Kaf, Haf

ך

מ

Mim

ם

נ

Nun

ן

פ

Pe,Fe

ף

צ

Tsadi

ץ

İbrani dilinde genel olarak bulunmayan ancak kimi yabancı dillerden giren sözcüklerle gelen sesler, ilgili harfin yanına konan bir tırnak işaretiyle gösterilirler:

Harf

Okunuşu

Harf

Okunuşu

ג

G

<==>

ג

C

ז

Z

<==>

ז

J

צ

TS

<==>

צ

Ç

İbrani Yazısında sesli harf bulunmaz. Kelimelerde bulunan sesli harfler Arapça’da bulunan harekelere eş değer sayılabilecek kimi nokta ve çizgilerle ya da sesli harf görevi üstlenen alef (א), vav (ו), yod (י) gibi harflerle ifade edilirler. Bununla birlikte sesli harf noktalamaları günlük yazıda genellikle gösterilmez.

~ tarafından M.U Ekim 29, 2008.

4 Yanıt to “İbrani Alfabesi”

  1. sagdan sola yazıma alışmak zor!!! birde harflerin yazımı konusunda zorluk çekiyorum harflerin isimleri de baya zorladı,keşke cocuk kitapları kolayca bulunabilse ancak gene de çok acıklayıcı olmuş teşekkürler

  2. abim ibraniceye merak sardı doğum günü hediyesi olarak ona ibranice bir kaynak derlemek istiyorum. haftaya ankaraya gideceğim milli kütüphanede araştırma yapacağım ama taramada fazla bişey çıkmadı. sizden ricam bana bu konuda kaynak göstermeniz. şimdiden teşekkürler…

  3. ben ismimi ibranice olarak dövme yaptırmak istiyorum ama bir türlü karşılığını bulamadım ismim CANER bana yardımcı olursanız sevinirim şimdide teşekkürler

  4. mrb arkadaşlar ben aradımı bulamadım burda ben turkce yazıp karşılını ibranice okumak istedim bir kanal arıyom örnegin hayel gözlumun karşılı

Yorumlar kapalı.

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 47 takipçiye katılın

