SIKCA SORULAN SORULAR

Gerek yorumlarla, gerekse de vermiş olduğum mail adresi üzerinden sıklıkla aynı sorularla karşılaşıyorum. O nedenle buraya, İbranice öğrenmek isteyenlerin aklına takılabilecek kimi noktalarla ilgili bilgi vermenin yerinde olacağını düşündüm. Burada yazılan konularla ilgili gelen sorulara artık yanıt vermeyeceğimi özellikle belirtmek isterim.

1. Sayfadaki İbranice karakterleri göremiyorum, ne yapmalıyım?

* Windows’un dil desteğini kurmalısınız. Bununla ilgili Google üzerinde küçük çaplı bir arama size yardımcı olacaktır. Ya da doğrudan burayı tıklayın.

2. Türkçe konuşanlar için İbranice öğreten kitaplar ve eğitim setleri var mı?

* Hayır, maalesef henüz yok. Yalnızca birkaç konuşma kılavuzu mevcut. Bu durumda bir süreliğine daha İngilizce, Fransızca, Almanca olarak İbranice öğreten internet kaynaklarına, kitaplara, setlere muhtaç durumdayız.

3. İstanbul’dayım nereden İbranice öğrenebilirim.

* İstanbul’da yaşamadığım için bu soruya doyurucu bir cevap vermem mümkün değil. Ama internette tavsiye edilen kimi kurslar olduğunu biliyorum. Küçük çaplı bir araştırma işinizi görecektir. Eğer yeterli sayıda (sanırım 4 ya da 5) öğrenci bir araya gelebilirseniz, A.Ü TÖMER’e İbranice sınıfı açmaları yönünde bir öneride bulunabilirsiniz. Dikkate alınacağını sanıyorum.Bunun dışında, çeşitli özelders sitelerinde, İbranice dersi veren kişilere ulaşmak mümkündür.

4. Ankara’dayım, İbranice öğrenmek istiyorum. Nereye başvurmalıyım.

* Ankara Üniversitesi içerisinde, İlahiyat ve D.T.C Fakülteleri’nde İbranice dersleri veren hocalar var. Ancak bu hocalar yalnızca kendi öğrencilerini kabul edebiliyorlar derslerine. Eğer A.Ü öğrencisiyseniz bu yolu deneyebilirsiniz. Bunu dışında A.Ü TÖMER’in Tunalı Şubesi’nde eğer yeterli sayıda öğrenci bulunabilirse İbranice sınıfları açılıyor/açılacak. Şayet böyle bir niyetiniz varsa aşağıdaki resmi tıklayarak ulaşabileceğiniz iletişim bilgileri ile Tömer’e önkayıt yaptırarak bir İbranice sınıfı açılmasını bekleyebilirsiniz. Bunun dışında, çeşitli özelders sitelerinde, İbranice dersi veren kişilere ulaşmak mümkündür.

5. Yeni dersler eklenecek mi?

* Hayır. En azından bir süreliğine yeni dersler eklenmeyecek. Çünkü hazırlanan dersler, eksikliği epeyce hissedilen bir İbranice öğrenme kılavuzu için saklanıyor ve öyle sanıyorum ki ilk olarak orada görülecekler. Biraz sabır rica ediyorum o nedenle.

6. İbranice dövme yaptırmak istiyorum bana yardımcı olur musunuz? Adımı İbranice olarak nasıl yazabilirim? “Seni seviyorum ….” nasıl yazılır İbranice?

*Bu sorulara maalesef artık cevap vermiyorum. Siteyi yalnızca İbranice öğrenmek ile ilgili konuları içersin diye hazırladığımdan bunlar benim ilgimi pek çekmiyor. Ama İbranice olarak adınızı yazmayı denemek isterseniz, buyrun size link.

7. İsrail şöyle, Yahudiler böyle, bilmem ne falan filan..

* Bu site, yalnızca İbranice ile ilgilidir. Ne İsrail ile ne de Yahudilik ve Yahudiler ile doğrudan ya da dolaylı bir bağlantısı yoktur. Bu türden konuları tartışabileceğiniz çok sayıda platform bulunmaktadır internette.

~ tarafından M.U Ağustos 15, 2009.

32 Yanıt to “SIKCA SORULAN SORULAR”

  1. arkadaslar ben sizden bır sey ıstıyorum lutfen bana yardıncı olur asağıda yazacaklarımın ıbranıce yazilisini oğrenmem lazım lutfen bırınız yardm edın

    NİSA
    ERKİN
    25/12/2010

  2. hocam merhabalar epeydir görüşemiyoruz eminim çok yogun çalışıyorsunuz bende ara vermek zorunda kaldım ama yine başladımçok iyi gidiyor ben anlamasamda okumayı başardım tabi hatalarla.başka kaynaklarada baş vurdum bazen okurken nedemek istedigini anlıyorum ya degmeyin keyfime minik cümleler kurup yazabiliyorum daha bir umutluyum saygılar

  3. öğretmenim sizi tanımak mümkün mü? en azından mail adresinizi alarak..

  4. Hocam ben hiç ibranice bilmiyorum acaba kolay bir şekilde ibranice öğrenmem mümküm olurmu yardımcı olursanız çok sevinirm

  5. bende ibranice çoook merak ediyorum ögrenmek istiyorum norma günlük konuşmakarı banayardımcı olun arkadaşlar mail adresim mehmettaman09@hotmail.com

  6. Merhaba!
    Adım Ayşegül, İbranice ve Aramiceye merakım var ve öğrenmek istiyorum. Benim yabancı dilim çince,suan çindeyim. Türkiyeye döndüğümde İbranice özelliklede aramice hakkında geniş bilgisi olan ve konuşabilen birisine ulaşmaya çalısacagım bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Saygılarımla..

  7. merhaba uzun zamndır dayım israilde olduğundan ibranice öğrenme şansım oldu biraz zor ve karmaşık bir dil ama ben noktalı olan ibranice dilinden öğreniyorum ve o daha kolay lütfen noktalı ibranice dersi koyarmısınız

  8. arkadaşlar istanbul anadolu yakasında oturuyorum ve ibranice eğitim almak istiyorum bu konuda yardımcı olabilirmisiniz lütfen

  9. hocam kalın harf veya ince harfler varmı örneğin arapçada okunan he iki göz gıbı olan ince ha kalın olanı var bunda da boyle bır ayrım var mı? örnegın pe yada fe harflerınde dırek ıkısıde mı e seslısını verıyo yoksa bırı a bırı e mı?

  10. cenk hoocam aradım numaranızı ama ulasamıyorum lutfen ben aralık ayı ıtıbarıyle ders almak ıstıyorum iş yogunlugu nedenıyle donus yapamadım kusura bakmayın

  11. ibranice seni seviyorum okunuşuyla yazarsanız sevinirim

  12. ben bitane israilli ile tanışmak istiyorum

  13. seni seviyorum nasıl söylenir ibranicede okunuşuyla yazarsanız çok mutlu olurum

  14. En eski kutsal yazılar İbranice ve Aramice yazılmış. Yalnız i.S 350 400 yıllarında İbranice’ye sesli harf katılmış diye biliyorum. Öncesinde buna nasıl bir çözüm bulunuyordu? Türkçe’den örnek verirsek b*l*k bilek mi? balık mı? vb bv

  15. hiç kimse seni seviyorum nasıl söylenir bilmiyor mu??? bilen vaesa çok önemli lütfen okunuşuyla yazarsa çok mutlu olurum

  16. ANNE ibranice nasıl söylenir yine okunuşuyla yazarsanız sevinirim

  17. lütfen “korunmuş levhalar” ibranice nasıl yazılır ve nasıl okunur bildirirseniz sevinirim

  18. Merhaba..
    İbranice bir kelime olan Orit’in anlamı nedir? Teşekkürler

  19. הומוטיולים humotiolim min anlamı nedir acaba

  20. ibranicede nira diye bişey varmıdır varsa anlamı nedir çok önemli cevap verirseniz sevinirim

  21. merhaba… anne ima demek ibranice de

  22. güzel anlatmışsınız devamı yok. site terkedilmiş!

  23. göze göz dişe diş yazılışını biliyorum ama okunuşu nedir acaba???

  24. İbranice kolay öğrenebileceğim bir site var mı ?

  25. ibranice öğrenerek talmutu orjinalinden okumak istiyorum ne yapabilirim.

  26. latin alfabesinden ibranice öğrenebiliirmiyim bunu merek ediyorum şimdiden teşşekkür ederim🙂

  27. Çalışmalarınız gerçekten çok iyi. Umarım devam ettirirsiniz.

  28. nira ibranice kökenli bir kelimemi ve anlamı nedir? yanıtlayabilirseniz sevinirim.

Bir Cevap Yazın

 
